יום שישי, 5 ביולי 2013

למה העסק שלך זקוק לייעוץ ארגוני ?

מדוע ארגונים זקוקים ליועץ ארגוני ומהי תרומתו לארגון ולעסק / מאת אילה פינקוייס

 

בעולם העסקים, ארגונים רבים לא מצליחים לממש את הפוטנציאל הטמון בשל התנהלות כושלת המושרשת בהם מעברם.לא פעם, מנהלים ובעלי עסקים שואלים את עצמם שאלות כגון:" מדוע הארגון שלי תקוע ולא משגשג?", " כיצד אני מתאים את ארגוני לעולם העסקי של היום, כיצד אגדיל את קהל לקוחותיי?" או לחילופין," כיצד משפרים הישגים ?" ... מטרתו של היועץ הארגוני היא לתת מענה לשאלות הללו באמצעות אבחון נכון ושימוש בתהליכי פיתוח ארגוני, שמטרתם לשפר את הניהול, ללוות את תהליכי שינוי והצמיחה
בעולם העסקים, ארגונים רבים לא מצליחים לממש את הפוטנציאל הטמון בשל התנהלות כושלת המושרשת בהם מעברם.לא פעם, מנהלים ובעלי עסקים שואליםאת עצמם שאלות כגון:" מדוע הארגון שלי תקוע ולא משגשג?", " כיצד אני מתאים את ארגוני לעולם העסקי של היום, כיצד אגדיל את קהל לקוחותיי?" או לחילופין," כיצד משפרים הישגים ?" ...מטרתו של היועץ הארגוני היא לתת מענה לשאלות הללו באמצעות אבחון נכון ושימוש בתהליכי פיתוח ארגוני, שמטרתם לשפר אתהניהול, ללוות את תהליכי שינוי והצמיחה הארגונית, להתערב במצבי משבר . בבואכם לבחור יועץ ארגוניחשוב לדעת כיצד לבחור יועץ ארגוני מקצועי?
ככל שעומדים כלים רבים ומגוונים לרשותו של היועץ הארגוני כך, השרות שהוא יכול לתת ללקוחותיו עולה ברמתו. ברגע שבאים לבחון יועץ ארגונילפני העסקתו כדאי לראות לא רק לאיזה ארגונים יעץ אלא, עד כמה הוא יכול לתת שרות מגוון לארגונים רבים ושונים ולא התמקד בנישה או ענף ספציפי כזה או אחר כמו כן, כדאי לבחון אם יש באמתחתו התמחויות נוספות כגון: אימון וכמובן אם הוא חבש בעבר כובע ניהולי כזה או אחר ולא רק עסק בייעוץ כל חייו. יש לבחון את עולמות התוכן מהם הוא בא למשל, אם התנסה בעצמו בניהול או יזמות בעברו.
יועץ ארגוני טוב חייב להיות "בעל חוש ריח מפותח"- כלאמר, דיאגנוסטיקן מעולה, בעל יכולת לפענח את הנחות היסוד של הארגון,להבין את הענף והמגזר שבו פועל הארגון. כמו כן, לזהות מי הם הכוחות השומרים על היציבות, מי הכוחות הדורשים שינוי וכיצד אפשר להגיע לתובנות ומסגור חדשים. יועץ מקצועיצריך לדעתלנהל דיאלוג בגובה העיניים גם במישור האישי וגם במישור הקבוצתי ולפתח "גישת למידה" תמידית: הקשבה , סקרנות וכיו"ב. ברגע שאנו משתמשים במונח:"ייעוץ ארגוני" אנו מתכוונים למונח:" פיתוח ארגוני אוOrganizational Development (OD)"פיתוח ארגוני הוא תהליך שתוצאותיו משנות ארגונים באופן חיובי.
פעילויות פיתוח ארגוני כוללות : הערכה ואבחון ארגוני,חניכה, אמון – coachingפיתוח מנהיגות, פיתוח מנהלים ועתודה,פיתוח קריירות, פיתוח צוות,e-learning, , חדשנות, ניהול והטמעת שינויים. פיתוח ארגוני כרוך במאמץ ארוך טווח, הנתמך על ידי הדרג הבכיר, במטרה לשפר את יכולתו של הארגון להתחדשות, ליצירתיות ולפתרון בעיות. תהליכים אלה, נחשבים "רכים" מטבעם.
קיימות מספר הגדרות לפיתוח ארגוני המוכרות על ידי אגודת היועצים הארגוניים:
1. Development HandbookHuman ResourcesManagement– פיתוח ארגוני הוא תהליך מתוכנן של פיתוח ארגון כך שיהיה אפקטיבי יותר בהשגת המטרות הנחשקות 
2. Jac Fitz-Enz- מפרש פיתוח ארגוני כהתערבות שתוכננה וכוונה לשיפור הבריאות והאפקטיביות של היחיד והארגון.
3. ASTD American Society for Training and Development– מתייחס לפיתוח ארגוני כתהליך מתוכנן של ארגון כך שישיג את המטרות שאליהן הוא שואף. ולכן, מתמקד בפיתוח מבנים, מערכות ותהליכים בתוך הארגון שמשפרים את האפקטיביות של הארגון.

ישנם שמונה שלבים בפיתוח ארגוני:
1.כניסה- זוהה צורך בשינוי ונחיצות ביועץ חיצוני לאבחן ולסייע בשינוי
2.התנעה-"סוכן-השינוי" נכנס לתמונה להבהרת הסוגיות הבעייתיות וליצירת מחויבות לשינוי.
3. אבחון ומשוב-"סוכן-השינוי" אוסף מידע ונותן למקבלי ההחלטות ולבעלי העניין האחרים משוב ומתווה כוונים לשינוי.
4. תכנון פעילות השינוי Action – Planning- היועץ עובד עם מקבלי ההחלטות לתכנון תוכנית לשיפור המצב. 5.התערבות-תוכנית הפעולה מבוצעת.
6.הערכה-היועץ מסייע להעריך את ההתקדמות ואפקטיביות השינוי.
7.הטמעה-חברי הארגון מקבלים אחריות על השינוי ומיישמים בכל הארגון.
8.פרידה- היועץ מכין את עזיבתו ומוודא שלארגון יש את המיומנויות להמשיך גם לאחר עזיבתו.
אם אתם מרגישים שארגונכם נמצא בשלב שהוא זקוק לשינוי והכוונה או לחילופין, ארגונכם רוצה לשמר את הישגיו מול השוק התחרותי הקיים.
אנו כאן בחברת COACHVISION מעמידים לרשותכם יועצים ארגוניים מקצועיים ועומדים לשירותכם בכל שאלה ובקשה.  בקרו באתר שלנו או בדף הפייסבוק שלנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה