יום חמישי, 4 באוגוסט 2016

אושר ארגוני משפיע על רווחי הארגון ?
להלן הוכחות מחקריות

עבור ארגונים, עובדים מאושרים משמעותם תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה!
אז, איך יוצרים עובדים מאושרים?
בסדרת המאמרים הבאה נציג בפניכם 3 דרכים פשוטות ליצירת עובדים מאושרים אשר יגדילו את הרווחים.
השבוע: הגברת תמיכה חברתית.


החוקר האמריקאי, שון אקור טוען כי  עובדים בעלי ציונים גבוהים במדד סיפוק מהחיים הם בעלי סבירות גבוהה יותר להיות מדורגים גבוה ע"י לקוחותיהם. בנוסף, חנויות שעובדיהם דורגו גבוה במדד זה הרוויחו 21 דולר יותר פר מ"ר מרובע לעומת חנויות אחרות, תוספת של 32 מיליון דולר ברווחי רשת החנויות.

אושר ופרודוקטיביות: פי 3!
במטא- אנליזה של 225 מחקרים אקדמיים, סוניה ליובומירסקי, לורה קינג ואד דינר מצאו כי לעובדים מאושרים יש בממוצע 31% יותר פרודוקטיביות. המכירות שלהם גבוהות ב-37% והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. כמו כן, נמצא כי עובדים בעלי ציון נמוך בשביעות רצון מהחיים (שאלון מתוקף ונפוץ) לוקחים בממוצע 1.25 יותר ימי חופש בחודש, דבר הפוגע בפרודוקטיביות הארגונית.

עזרו לעמיתיכם
תמיכה חברתית חזקה נמצאת במתאם עם מספר גדול של תוצאות טובות לארגון. למשל,  מחקרם של ג'וליאן הולטלונסטאד, טימותי סמית ובראדלי לייטון מראה כי רמות גבוהות של תמיכה חברתית מנבאות  אריכות ימים במהימנות זהה  לזו של אימון גופני סדיר, ורמות נמוכות של תמיכה חברתית מזיקות לנו כמו לחץ דם גבוה.
התועלות של תמיכה חברתית אינן רק גופניות. במחקר באוניברסיטת הרווארד שכלל 1648 סטודנטים שערך שון אקור עם פיל סטון וטל בן שחר, נמצא כי תמיכה חברתית היה המנבא הטוב ביותר לאושר בתקופות לחץ גבוה.
למעשה המתאם בין אושר ושאלון התמיכה החברתית של זימט (המדד האקדמי בו השתמשו) היה 0.71! להשוואה המתאם בין עישון וסרטן הוא רק 0.37. מחקר זה התמקד בכמה תמיכה חברתית הסטודנטים קיבלו. אבל במחקר המשך שערך אקור במרץ 2011, הוא מצא כי על מנת לשמר מעורבות ואושר חשוב יותר לבדוק כמה תמיכה נותנים הסטודנטים. לדוגמא, באיזו תדירות האם הסטודנט עוזר לאחרים כאשר הם עמוסים בעבודה? באיזו תדירות הוא יוזם אינטראקציות חברתיות בעבודה?
"ספקי תמיכה חברתית"- אלו שהשלימו עבודה בשביל אחרים, הזמינו עמיתים לארוחת צהריים, וארגנו פעילויות במשרד-היו פי 10  סבירים יותר להיות מעורבים בעבודה לעומת אחרים שהעדיפו להתבודד. "ספקי התמיכה החברתית" היו גם בסבירות גבוהה ב- 40% לקבל קידום. כמו כן, הם דיווחו על סיפוק גבוה יותר מהעבודה, והרגישו פי 10 יותר מעורבים בעבודה לעומת הסטודנטים שבאחוזון התחתון בסקאלת תמיכה חברתית.

תשאלו איך תמיכה חברתית יכול לעבוד ככלי תרגול להגברת אושר ארגוני?
אקור עונה על כך בהקשר למחקר ב"מערכת הבריאות של אוסנר".
בארגון זה השתמשו בתכנית להגברת תמיכה חברתית לעובדים ולפציינטים.  הארגון  חווה עלייה בביקורי חולים, עליה של 5% בסבירות של חולים להמליץ על הארגון ושיפור משמעותי בדירוגם כספק שירותי בריאות. אם כך, תמיכה חברתית מובילה לא רק  לעובדים מאושרים יותר אלא גם ללקוחות מרוצים יותר.

 רוצים להטמיע בארגונכם תכנית להגברת  האושר הארגוני והפרודוקטיביות באמצעות יצירת שיתופי פעולה צוותיים? חייגו 09-7655592 ונשמח לסייע.

 השיטות והכלים החדשניים שפיתחנו עבורכם מבוססים על מחקרים ממדעי המוח, הפסיכולוגיה וההתנהגות הארגונית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה