יום חמישי, 11 באוגוסט 2016


רוצים להרוויח יותר כסף? ודאו שהעובדים שלכם מאושרים

בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:
  •     פרודוקטיביים יותר ב-31%
  •  המכירות שלהם גבוהות ב-37%
  • והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים.
    
היום נציג בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם  יכולים לפתח  את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה.

ביולי 2010 "הדבורים של ברט", חברה למוצרי טיפוח עצמי, הייתה בתהליך שינוי משמעותי כשהחלה בהתרחבות בשוק הגלובאלי ב-19 מדינות מדינות חדשות. כשיש לחץ בארגון, בדרך כלל מנהלים רבים נוטים לקבוע פגישות תכופות ולהציף את המייל של כפיפיהם בדרישות דחופות. כתוצאה מכך מגבירים את רמת הלחץ והחרדה של כולם- מצבים כאלו מפעילים את האמיגדלה- החלק במוח שמעבד איומים וגונב משאבים מהקורטקס הפרה-פרונטאלי, אותו אזור במוח האחראי על פתרון בעיות אפקטיבי.
 אולם, מנכ"ל "הדבורים של ברט", ג'ון רפלוגל בחר באסטרטגיה אחרת:
1.      כל יום שלח מייל המשבח חבר צוות על עבודתו בהקשר להתרחבות הגלובאלית.
2.      הוא היה מפסיק מצגות ע"מ להזכיר למנהליו לדבר עם צוותיהם על ערכי החברה.
3.      בנוסף, הוא ביקש משון אקור, חוקר מוביל בתחום הפסיכולוגיה החיובית, ליצור סדנה בת 3 שעות לעובדים בנושא אושר ארגוני בתהליך ההתרחבות. הדגש של מנכ"ל החברה על עידוד מנהיגות חיובית שמרה על מנהלי החברה מעורבים ומלוכדים  תוך כדי שהם הופכים את החברה ממקומית לגלובאלית בהצלחה.
תוצאה זו לא מפתיעה. המחקר מראה כי כשאנשים עובדים עם דפוסי חשיבה חיוביים, הביצועים כמעט בכל רמה – פרודוקטיביות, יצירתיות , מעורבות- משתפרים. עם זאת, אושר הוא אולי המניע הכי פחות מובן לביצועים. אנשים חושבים שאם הם יקבלו את הקידום הם יהיו מאושרים או שאם יגיע ליעד המכירות הם ירגישו נהדר. אבל משום שהצלחה היא מטרה משתנה (בשנייה שאתם כובשים יעד, אתם מעלים את הסף). המשמעות היא שתחושת האושר הנובעת מהצלחה היא חמקמקה!
למעשה, אושר עובד בדרך הפוכה: אנשים המטפחים דפוס חשיבה חיובי עומדים טוב מול כל אתגר. לזה קורא  החוקר שון אקור "יתרון האושר". אשר צפה באפקט מתוקף היותו חוקר ומרצה ב-48 מדינות, בנושא הקשר בין אושר  ארגוני והצלחה ארגונית. והוא לא לבד, במטא-אנליזה של 223 מחקרים אקדמאיים ,  החוקרים סוניה ליובומירסקי, לורה קינג, ואד דינר מצאו ראיות חזקות לקשר הסיבתי בין שביעות רצון מהחיים ותוצאות עסקיות מוצלחות.
תפיסה מוטעית נוספת היא שהגנים שלנו, הסביבה שלנו או שילוב של השניים קובעים את רמת האושר שלנו (עד כמה אנו מסוגלים להיות מאושרים). אין ספק שלשני הגורמים יש השפעה אבל תחושת ה-well-being של אדם היא גמישה באופן מפתיע. ההרגלים שאתה מטפח, האופן שבו אתה מנהל אינטראקציות עם עמיתים, איך אתה חושב על לחץ- כל אלו יכולים להיות מנוהלים באופן שיגביר את האושר שלך ואת סיכוייך להצלחה.

תרגלו ופתחו הרגלים חדשים
אימון המוח להיות חיובי (להשתמש בדפוסי חשיבה חיוביים) אינו שונה מאימון גופני להארכת השרירים. לפי מחקר עדכני בנושא גמישות מוחית (neuroplasticity) היכולת של המוח להשתנות אף בבגרות חושפת כי בזמן שאתה מפתח הרגלים חדשים המוח שלך מבצע חיווט מחדש. 
לפי מחקרו של שון אקור, לתרגיל חיובי קצר פעם ביום למשך 3 שבועות יש השפעה אדירה. לדוגמא בדצמבר 2008, לפני עונת המיסוי הקשה ביותר בעשורים האחרונים,  אקור עבד עם מנהלי מס ב-KPMG בניו יורק וניו ג'רסי בניסיון לסייע להם להיות מאושרים יותר. הוא ביקש מהם לבחור 1 מ-5 פעילויות הנמצאות במתאם עם שינוי חיובי:
  1.       כתוב 3 דברים עליהם אתם מוקיר תודה.
  2.      כתוב מסר חיובי למישהו/י ברשת החברתית שלכם.
  3.       מדיטציה בשולחן העבודה למשך 2 דקות.
  4.       אימון גופני של 10 דקות.
  5.      תארו במשך 2 דקות ביומנכם האישי את החוויה המשמעותית ביותר שקרתה לכם ב-24 השעות האחרונות.

המשתתפים ביצעו פעולה אחת כל יום במשך 3 שבועות. מס' ימים לאחר מכן, החוקרים  העריכו את המשתתפים וכן קבוצת ביקורת  כדי להסיק לגבי  תחושת ה-well-being הכללית שלהם. עד כמה הם מעורבים? האם הם מרוצים? ועוד. בכל מדד, קבוצת הניסוי הייתה גבוהה משמעותית  לעומת קבוצת הביקורת. בבדיקה חוזרת של קבוצות הניסוי, 4 חודשים לאחר מכן, קבוצת הניסוי עדיין הראתה ציונים גבוהים משמעותית באופטימיות וסיפוק מהחיים. למעשה הציון הממוצע של קבוצת הניסוי בסקאלת סיפוק מהחיים, שאלון עליו יש הסכמה נרחבת כי מנבא פרודוקטיביות ואושר בעבודה, 4 חודשים אחרי התרגול, נמצא  גידול משמעותי.
תרגול קצרצר ביום שמר על מנהלי המיסוי הללו מאושרים חודשים לאחר שתכנית האימון נסתיימה. אושר הפך להרגל.

 רוצים להטמיע בארגונכם תכנית להגברת האושר הארגוני והפרודוקטיביות הארגונית? פנו אלינו ונשמח לסייע.

 חברת  Coachvision מתמחה באסטרטגיה ופיתוח ארגוני ואישי בחברות וארגונים מובילים במשק. השיטות והכלים החדשניים שפיתחנו עבורכם מבוססים על מחקרים ממדעי המוח, הפסיכולוגיה וההתנהגות הארגונית.
נשמח לסייע לכם להוביל את ארגונכם למצוינות באמצעים חדשניים.
 בברכת שבת שלום,
איילה פינקוייס וצוות היועצים של Coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)


מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הירשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה