יום חמישי, 1 בספטמבר 2016

הקשר בין לחץ לאושר ולתחושת ה-well being

בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:
ü      פרודוקטיביים יותר ב-31%
ü       המכירות שלהם גבוהות ב-37%
ü      והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים.

כמו כן, הצגנו בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם  יכולים לפתח  את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה.

במאמר האחרון שלנו בסדרת המאמרים בנושא "יצירת תרבות אושר ארגוני" בחרנו להציג בפניכם אסטרטגיה נוספת להגברת אושר:
רוצים להיות מאושרים יותר ? שנו את היחס שלכם ללחץ.

שנו את מערכת היחסים שלכם עם לחץ:
לחץ הוא גורם המשפיע על אושר בעבודה. ארגונים וחברות רבות מציעים תכניות להפחתת לחץ מתוך הבנה שלחץ פוגע ביכולת התפקודית.


אולם, הדבר אינו פשוטו כל כך, שכן, בבואנו לנתח התנהגות אנושית ועל אחת כמה וכמה התנהגות ארגונית חשוב לזכור שללחץ יש גם השפעה חיובית.

להלן מחקר בתחום:
שון אקור, חוקר מוביל בתחום האושר הארגוני,  עבד עם פייזר בפברואר 2011 וביקש ממנהלים בכירים למנות 5 חוויות שעיצבו את מי שהם היום. כמעט כל החוויות שמנו המנהלים כללו אירועים שהייתה בהם רמת לחץ גבוהה.
אחרי הכל, מעט אנשים צומחים ברגיעה. קראו כל ביוגרפיה תסיקו מסקנה זהה כי פעמים רבות, לחץ אינו מכשול לצמיחה, אלא הוא מהווה גם דלק לכך.
אז מה כן מהווה מכשול??
הנה הבשורה: מסתבר ,כי העמדה שלכם כלפי לחץ יכולה לשנות באופן דרמטי את הדרך שבו לחץ משפיע עליכם. (ראו סרטון בסוף המאמר).
במחקר שאליה קרום, פיטר סלוויי ושון אקור ערכו בבנק -UBS במהלך משבר הבנקים בארה"ב, ביקשו ממנהלים לצפות בווידאו 1 מתוך 2. הווידאו הראשון הציג לחץ כפוגע בביצועים והווידאו השני הציג  את הדרכים בהן לחץ משפר את המוח והגוף. כשהעריכו את הנבדקים 6 שבועות לאחר הצפייה, נמצא כי אלו שצפו בסרטון "לחץ משפר", קיבלו ציונים גבוהים יותר בשאלון הבודק את דפוס החשיבה של נבדקים לגבי לחץ. כלומר, הם ראו לחץ כמשפר לעומת פוגע בביצועיהם. נבדקים אלו חוו גם ירידה משמעותית בבעיות רפואיות ועליה משמעותית באושר שלהם בעבודה. לחץ הוא חלק בלתי נמנע מהעבודה. בפעם הבאה שאתם מרגישים עמוסים נסו את התרגיל הבא: הכינו רשימה של גורמי הלחץ איתם אתם מתמודדים. חלקו אותם ל-2 קבוצות- אלו שיש לכם שליטה לגביהם (כמו האינבוקס שלכם או פרויקט) ואלו שלא (הבורסה או מחירי הדיור). בחרו גורם לחץ אחד שיש לכם שליטה לגביו וחשבו על  צעד מוחשי שאתם יכולים לקחת כדי להפחית אותו. בדרך זו אתם יכולים לדחוף את המוח שלכם בחזרה לדפוס חשיבה חיובי ופרודוקטיבי.

מוכח שהגברת האושר שלכם משפרת את סיכויכם להצלחה. פיתוח הרגלים חדשים, תמיכה בעמיתיכם ועמדה חיובית לגבי לחץ הם דרכים טובות להתחיל בהן.

רוצים להטמיע בארגונכם תכנית להגברת האושר הארגוני?
פנו אלינו ונשמח לסייע.

 חברת  Coachvision מתמחה באסטרטגיה ופיתוח ארגוני ואישי בחברות וארגונים מובילים במשק. השיטות והכלים החדשניים שפיתחנו עבורכם מבוססים על מחקרים ממדעי המוח, הפסיכולוגיה וההתנהגות הארגונית.




נשמח לסייע לכם להוביל את ארגונכם למצוינות באמצעים חדשניים.
 בברכת שבת שלום,

איילה פינקוייס וצוות היועצים של Coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)


מייל: Cvorg1@gmail.com

לקבלת מאמרים הירשמו באתר שלנו:

www.coachu.org

טלפון 09-7655592: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה