יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

כוחן של האלות בתהליך למידה ארגוני

כוחן של שאלות בתהליך צמיחה ארגונית

כמי שמלווה ארגונים ומנהלים רבים, ראשון בספטמבר מעורר אצלי מחשבות בנושאי למידה ולא רק במערכת החינוך. למידה, הינה נדבך חשוב באסטרטגיה פנים ארגונית של כל ארגון שרוצה להתפתח ולהצליח.

ראשון בספטמבר הוא יום מיוחד לכולנו גם עבור מי שילדיהם בגרו ומתרפקים על נוסטלגיה..
כמי שמלווה ארגונים ומנהלים רבים, ראשון בספטמבר מעורר אצלי מחשבות בנושאי למידה ולא רק במערכת החינוך. למידה, הנה נדבך חשוב באסטרטגיה פנים ארגונית של כל ארגון שרוצה להתפתח ולהצליח.
נשאלת השאלה האם העובדים שלנו בדרגים שונים, ממנהל הבכיר ביותר ועד אחרון העובדים, מגוייסים ללמידה ? ועוד יותר מכך, כיצד מעוררים השראה ללמידה אל מול טרדות היומיום בעבודה, אל מול השגרה המושכת אותנו לעסוק בדחוף ולשכוח את החשוב...!
ובכן נתקלתי בסרטו של סוגטהמיטרה  שניסה לעמוד על טיבה של הלמידה ועורר בי השראה והתפעלות. החזיר אותי להבנה שהכל טמון ב...?... ב-  בשאלה!!!
לשאלות יש כוח אדיר על הנשאלים. בכוחן לעצב מחדש מחשבות, לשנות תפיסות ותבניות קיימות. הן אלו שיוצרות את פריצות הדרך. ארגונים שיודעים לשאול שאלות ועושים זאת באופן תדיר הם ארגונים שמצליחים יותר מארגונים אחרים והופכים למובילים בשוק.
אם נדע לשאול שאלות גדולות דיין, מעוררות סקרנות, "מציקות" מספיק, אפילו מטילות ספק בסדר הקיים והמוכר לנו, כאלו שמפעילות אותנו - נוכל לאתגר לא רק את ילדינו לחקור ולהתפתח אלא גם את עובדינו.                       
נהוג לחשוב כי משימה טובה היא כזו אשר בנויה ממטלה מוגדרת היטב, האמנם?
אני מזמינה אתכם לחשוב שמשימה טובה היא כזו שיוצרת מוטיבציה, אתגר ואולי פותחת בפני  אדם (עובד, מנהל, תלמיד) חופש רב ועצמאות למציאת פתרון. צפו בסרטון הבא עד תומו ותתרמו.
בהצלחה, אנחנו לשירותכם תמיד !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה