יום שישי, 19 בספטמבר 2014

הזדמנויות חדשות בשנה החדשה


שנה חדשה היא הזדמנות מצוינת להביט לאחור ולהעריך נכונה, מה השגנו, מהן ההזדמנויות החדשות שגילינו וניצלנו, אך לא פחות חשוב מכך להעריך את אותן ההזדמנויות שפספסנו. הרי אנו לא יכולים באמת לנבא, לדעת הכול, לאתר את כל ההזדמנויות הנמצאות סביבנו בעולם דינמי גדוש במורכבויות וגירויים כשלנו. ולכן השאלה החשובה היא כיצד אנו יכולים לפתח את היכולות שלנו לאתר מספר רב יותר של הזדמנויות, שיובילו אותנו ישירות אל דרך המלך?
התשובה לכך היא קיומה של   אינטליגנציה נוספת שעדיין מרביתנו לא שמענו עליה- CQ -   Curiosity Intelligence - אינטליגנציית הסקרנות.
היא שונה מה- IQ המודד את רמת המשכל ומתייחס ליכולות המנטאליות של האדם. ה- CQ שונה גם מה- EQ האינטליגנציה הרגשית, המשקפת את היכולות של הפרט לזהות, לשלוט ולהביע רגשות.   CQ   - היא אמנם אינטליגנציה מולדת, אולם , וזו הבשורה , ניתנת לפיתוח ואימון.
ה-   ,CQ מכונה גם האינטליגנציה של ה"המוח הרעב".   אנשים בעלי CQ  גבוה הינם סקרנים יותר ופתוחים יותר להתנסויות חדשות, הם אוהבי חידושים ומשתעממים במהרה מהשגרה. הם יוצרים רעיונות יצירתיים, שותפים להטמעתם ומאתגרים את עצמם ואת הקונפורמיסטים.
תשאלו כיצד ניתן לפתח את האינטליגנציה הזו ? בהרבה עבודה, התמדה ובעיקר ע"י ניסוי אתגור ולמידה מתמדת של הסביבה בה אנו פועלים.
אם נעקוב אחר התנהגותם של ילדים, נוכל ללמוד מהם. שכן, הם החוקרים הטובים ביותר של סביבתם וכפועל יוצא מכך, הם יודעים היטב לנצל את כל ההזדמנויות הנקרות בדרכם. כיצד הם עושים זאת? הם מחפשים גירויים חדשים בסביבתם הקיימת, הם מחפשים כל הזמן כיצד הם יכולים למצות את כלל ההזדמנויות סביבם וכל יום הם מסתכלים על אותה סביבה במבט חדש, טרי ומסוקרן. 
כדי להבין ולו על קצה המזלג מה מידת ה CQ אצלכם, היזכרו ברגעים בהם הגעתם לחופשה למקום חדש ואקזוטי, האם מיד רציתם לחקור את הסביבה ולמצות את החוויה עד תום? או שנהניתם לנוח ולשהות במקום אחד?. התנהלותכם תיתן לכם רמז לכמה אתם סקרנים וחוקרים ומאתגרים את עצמכם בכל יום מחדש. אם נקיש מכאן  לארגון בו אנו עובדים, או מנהלים , חשוב מאוד להחדיר בעובדים שלנו ובחברינו לצוות את הצורך בחיפוש הזדמנויות חדשות ובאיתורן לצורך קידום המטרות שלנו.
ולסיכום, היו מדענים, חקרו וחפשו אתגרים והזדמנויות חדשות, לעולם אל תיקחו את המציאות העכשווית כקבועה ומובנת מאליה.
עצה זו מקבלת משנה תוקף נוכח העידן הטכנולוגי המהיר בו אנו חיים כיום. כדי לא רק לשרוד, אלא, להתפתח ולהוביל את השוק, אנו נדרשים להתעדכנות ולחדשנות טכנולוגית באופן בלתי פוסק.
אנו מאחלים לכם שנה פורייה, מלאה בשפע של הזדמנויות והצלחות J
חג שמח,
אנו לשירותכם תמיד  
צוות היועצים של Coachvvision

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה